donderdag 18 april 2013

Lapjesdeken

Een tijdje terug, kreeg ik van mijn moeder een een aantal tassen vol met stoffen.
Het waren gordijn stalen, je kent ze vast wel, van die mappen met mini lapjes
die ze in de meeste gordijn en bekledings winkels hebben zodat de klant kan zien
welke stoffen en kleuren ze in de collectie hebben.
Ik wist in eerste instantie niet zo goed wat ik er mee moest.

Mijn dochter wilde graag een vloerkleed op haar kamertje hebben om op te spelen omdat de vloer (laminaat) in de winter erg koud is.
Ik was al een tijdje op zoek naar iets leuks maar heb eigenlijk niets naar mijn zin kunnen vinden.
En omdat ik altijd al graag eens een keertje een lapsjesdeken wilde maken, kwamen al die stalen toch nog van pas.

Nu kan ze er lekker op spelen en als het echt koud is kan hij ook nog op bed als extra.


A while ago, my mom gave me a few bags filled with fabric.
They where example curtains, you probably know them, those folders with
mini patches of fabric they have in most curtain and upholstery stores to show the
customers what kind of fabrics and colors they have.
I didn't really know what to do with them at first.
 
My daughter wanted something of a rug in her room to play on because the floor
 (laminate) can get very cold in the winter.
I've been looking for something fun for a while now but I really couldn't find anything of my likings.

And because I always wanted to make some kind of quilt the samples were very usefull.
Now my daughter has a nice rug to play and when it's really cold, it's an extra blanket for her bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten